OrthodoxPhotos.com
HOME | PHOTOS:
Holy Fathers
Orthodox Elders
Athonite Hermits
Holy Relics
Icons & Frescoes
Holy Land
Monasteries, Churches
Pascha Holy Light
Monasticism
Monastic Obedience
Various Photos
SEARCH:
THE ORTHODOX FAITH:
What's Orthodoxy?
Who started it?
Is it 2000 year old,
before catholicism
and protestantism?

BYZANTINE HYMNS:
Athos Monks[play]
Meteora[play]
Th. Vassilikos[play]
EXTERNAL LINKS:
  (add your site)
OrthodoxInfo.com
Orthodox Prayer Ropes

Diferite aspecte si implicatii ale avortului

Ce este avortul stim cu totii: intreruperea voita, la cerere, a unei sarcini nedorite.

Aici nu ne vom referi la avorturile spontane, produse fara voia mamei, din motive medicale, ci doar la cele efectuate in deplina cunostinta de cauza.

Stradania noastra este motivata de dorinta de a va impartasi din experienta acumulata in cadrul spitalelor de ginecologie, si de a va ajuta sa evitati o suferinta care poate lasa cicatrici adanci atat in sufletele cat si in trupurile voastre tinere.

Zilnic se efectueaza avorturi in spitalele de ginecologie dar si in cabinetele particulare si ne este dat sa vedem destul de des cazuri in care fete tinere, datorita unei hotarari luate in mod pripit, ajung in imposibilitatea de a mai deveni vreodata mame. Astfel ele risca sa-si pericliteze viitorul, o familie, o casnicie fericita.

Aspectul medical

Din punct de vedere medical avortul este o interventie chirurgicala, deci o operatie, dar nu este una obisnuita, pe "camp deschis" ci este o operatie oarba, bazata pe o tehnica speciala. Tocmai din acest motiv, anume ca medicul nu vede si nu poate urmari cu ochii ceea ce efectueaza cu mana, se pot intampla incidente, adica exista pericolul perforarii uterului cu aparatura folosita, sau pot ramane resturi, atat placentare cat si ale fatului, in uter, care provoaca nu rareori infectii uterine si duc apoi la cicatrici si sterilitate (adica imposibilitatea de a mai mentine o viitoare sarcina). Dar cel mai mare pericol este ruptura uterina, urmata de o hemoragie masiva, care duce deseori la soc hemoragic si uneori chiar la moartea mamei.

Din experienta indelungata a medicilor dar si a preotilor precum si din relatarile facute de mame care au avortat, putem infatisa aici multele consecinte nefaste asupra psihicului. Sindromul post avort cuprinde toate aceste simptome care apar dupa avort, iar aici vom enumera cateva:

  • tulburari de somn;
  • tulburari in alimentatie;
  • tulburari afective;
  • depresie;
  • ganduri de sinucidere izvorate din tristete, lipsa de speranta, inutilitate;
  • destramarea relatiilor interpersonale;
  • sindromul "aniversarii";
  • psihoze de scurta durata;
  • sentimentul de vinovatie;
  • sentimentul de neliniste, se retrage frecvent in consumul de alcool sau/si droguri;
  • retrairea avortului etc.
Doctorul Antun Lisec din Croatia relateaza despre consecintele avorturilor asupra mamei, familiei, societatii si a personalului medical. Iata asadar descrierea concisa pe care o face doctorul Lisec, aratandu-ne care sunt urmarile intreruperii vietii unui copil nenascut:

1. Pierderea copilului

Fiecare copil este mai pretios decat orice bogatie materiala din lumea aceasta.

2. Urmarile fizice asupra mamei (din care unele pot provoca moartea):

  • leziunea colului uterin, perforatia uterului, hemoragii, lezarea intestinelor sau a altor organe abdominale ale mamei, inflamatia uterului, a trompelor, a pelvisului si a intregii cavitati abdominale, starea septica ("otravirea sangelui"), tromboembolie (cheaguri de sange care blocheaza vasele sanguine);
  • obturarea trompelor uterine, sterilitate, hemoragii uterine neregulate, endometrioza, cresterea frecventei sarcinilor extrauterine, cicatrici si ingustarea colului uterin, cresterea frecventei avorturilor "spontane", predispozitie la nasteri premature, prelungirea nasterii, dereglari in perioada a treia a nasterii, atonia uterului, izoimunizare, insuficienta placentei.

    3. Urmarile psihice

    Depresii, sentiment de vinovatie, tristete, insomnii si visuri grele, atacuri de anxietate, frustratie, pierderea respectului fata de sine, distrugerea psihicului propriu, aparitia racelii emotionale si a pesimismului, pierderea motivatiei, dereglari sexuale. Pot apare si dereglari comunicationale cu alti oameni precum si cu partenerul de casatorie si cu copiii deja nascuti. Cateodata apar si reactii psihotice acute, reactii schizofrenice, psihoza afectiva, depresie, pierderea memoriei, dificultati de concentrare, pierderea interesului pentru activitatile desfasurate, predispozitie pentru bolile de dependenta, schimbari dramatice ale persoanei, predispozitie pentru plans. Daca si tatal a participat la omorarea copilului, aceste urmari apar si la el.

    Explicatii pentru "efectele psihice" intalnite dupa avort

    4. Urmari asupra familiei

    Datorita urmarilor fizice sau psihice care apar la parinti, apar evident dereglari ale relatiilor dintre membrii familiei. Pierderea motivatiei, "raceala" emotionala, dezamagirile si alte stari nevrotice sau psihotice cauzate de omor, simt si copiii nascuti.

    5. Urmari asupra societatii

    Societatea ar fi mult mai fericita daca membrii ei nu ar fi raniti de traumatismul uciderii copiilor nenascuti. Orice boala fizica sau psihica a indivizilor se reflecta asupra intregii societati. In afara de aceasta, uciderea copiilor nenascuti a dus la o scadere dramatica a natalitatii. Care poate fi viitorul pentru cei care renunta la copii?

    6. Urmarile intreruperii vietii copilului nenascut asupra celor care au participat la indeplinirea acestui act

    Persoanele care au facut aceasta crima, cum ar fi unii doctori, surori medicale sau farmacisti, sunt afectati de tulburarile psihice deja enumerate. Toate acestea se rasfrang negativ si asupra familiilor lor, dupa cum recunosc ei insisi.

    7. Intreruperea vietii unui copil nenascut vine in contradictie cu normele etice

    Porunca lui Dumnezeu este: "Sa nu ucizi!". Aceasta porunca este intiparita in insasi constiinta omului. Fiecare medic, inainte de a primi in mana diploma, a depus un juramant public. Formularea de la Geneva a juramantului lui Hipocrate contine urmatoarea expresie: "Voi respecta in mod absolut viata umana inca din momentul conceptiei sale. declar aceasta liber si in deplina cunostinta de cauza, facand apel la onoarea mea!"
    O alta fata mai putin cunoscuta a avortului este o noua metoda folosita de catre medicii ginecologi numita fertilizare in vitro (desi pare paradoxal aceasta metoda implica pe langa fertilizare si avortul). Aceasta metoda a avut primul ei "succes" in anul 1978 la nasterea primului copil "nascut in eprubeta". Ce se intampla de fapt? Ovulele recoltate de la o mama sterila sunt introduse intr-un mediu chimic fertil (cu plasma din cordonul ombilical). Fertilizarea lor se face cu spermatozoizi recoltati de la sot sau de la un donator sau cu sperma congelata. Embrionii rezultati se aspira cu un tub si sunt transferati in cavitatea uterina a mamei purtatoare. O statistica realizata intr-o astfel de clinica, arata ca din 118 sarcini chimic detectabile, doar 22,5% din sarcini au fost purtate pana la termen. La mai mult de jumatate din paciente apar in primele 3 luni sangerari care de fapt sunt embrionii eliminati, deci avorturi. Proportia de sarcini multiple creste odata cu numarul embrionilor transferati, fiind in medie de 12%. Sarcinile extrauterine sunt in medie de 11%. S-a constatat, de asemenea, o frecventa crescuta a hipertensiunii arteriale asociata acestor sarcini. Aceasta metoda poate genera si boli grave la mame acceptoare (recent au fost comunicate 3 cazuri de SIDA in Australia).

    In concluzie, fertilizarea in vitro nu poate fi moral acceptata daca ea creeaza "extra-embrioni" care sunt distrusi sau folositi pentru experimente medicale ori exploatati comercial. Aceasta se datoreaza faptului ca viata umana exista din momentul conceptiei. Intrucat orice embrion poseda toate calitatile necesare pentru a deveni o fiinta umana adulta, nu exista nici un moment dupa zamislire in care embrionul poate fi considerat subiect pentru experimente sau alte proceduri care nu sunt permise in cazul unui copil nascut (Dr. John Breck, Darul sacru al vietii, p. 223).

    Aspectul religios

    Din punct de vedere religios sindromul post avort reprezinta acea mustrare a constiintei, datorita pacatului savarsit. Vindecarea ranilor produse de acest mare pacat necesita pocainta, nerepetarea greselii, iar apoi iertare prin Sfanta Taina a Spovedaniei si Impartasaniei.

    Avortul nu este altceva decat o crima, adica uciderea unui suflet nevinovat care nu se poate apara singur si care, din pacate, nu este aparat nici de legile statului.

    Ganditi-va ca noi toti am avut acest drept de a ne naste, mamele noastre ni l-au dat. La randul nostru si noi suntem obligati sa dam acest drept copiilor nostri si pentru nici un motiv din aceasta lume nu suntem indreptatiti sa ucidem un copil pe care l-am conceput.

    Veti spune poate ca acest copil nu este inca format. Sa stiti ca nu este adevarat, deoarece din momentul fecundarii, adica a unirii ovulului cu spermatozoidul, zigotul, adica embrionul este deja format si insufletit. Desigur, dupa cum afirma Biserica, aceasta insufletire este o taina pe care numai Dumnezeu o stie, dar argumentele le gasim si ni le arata Biserica in Vechiul si Noul Testament din Sfanta Scriptura, dar le gasim si in scrierile Sfintilor Parinti. Iata cateva dintre ele: in primul rand este porunca data de Dumnezeu tuturor crestinilor: "Sa nu ucizi!" Nu ni se da nici un motiv sa credem ca pot exista circumstante atenuante. Biserica spune clar ca avortul este o crima, deci un pacat de moarte: "Avem om din clipa zamislirii! Si prin urmare avem ucidere de om oricand s-ar face avortul" (Fericitul Epifanie Teodoropulos, Familiei ortodoxe - cu smerita dragoste).

    Canonul 2 al Sfantului Vasile cel Mare, validat de Sinodul VI ecumenic si in care se exprima oficial si autentic gandirea Bisericii, spune: "Cine isi strica fatul prin mestesugire sufera pedeapsa uciderii", la fel si canonul 8 al Marelui Vasile si 91 al Sinodului V ecumenic privesc avortul ca pe un caz de fapta voita si intentionata si de aceea fixeaza ca pedeapsa pentru faptasi si complici, pedeapsa cuvenita uciderii (idem).

    Regretatul Parinte Ilie Cleopa, fost vietuitor in Manastirea Sihastria, ne spune:

    "Toate pacatele sunt pacate, dar pruncuciderea (avortul) este mai mare decat toate. O femeie care a facut un singur avort, este oprita de la Sfanta Impartasanie 20 de ani. Este ucidere de om.

    Sa nu-mi spui mie, cum venise o femeie: "Da, parinte, dar era numai de o luna". O luna? Auzi ce spun Sfintii Parinti? "Precum cand tuna si fulgera odata ai vazut lumina fulgerului, odata auzi tunetul asa este si zamislirea pruncului". Daca Dumnezeu vrea atunci sa zamisleasca un copil, in aceeasi clipa se zamisleste si trupul si sufletul. In aceeasi clipa. Si daca dupa impreunare ai incercat sa impiedici nasterea si sa faci vreun avort, si dupa un ceas dupa ce te-ai impreunat, ucigas de om esti.

    Ori ucizi omul de 30 de ani, ori il ucizi la un ceas dupa ce s-a zamislit, tot ucidere este, pentru ca stai impotriva lui Dumnezeu, a Creatorului, care a scris la inceput, ati vazut ce spune Scriptura: Cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul si-l stapaniti.

    Dumnezeu Atotcreatorul creeaza, cum zice proorocul: "Eu creez duhul omului in pantecele maicii lui". Si de aceea e o urgie mare pe poporul nostru roman si pe alte popoare; in Franta, in Germania, in Anglia si in America mai tare se practica avorturile, mai mare urgie, si de aceea focul acesta cand incepe va arde fara crutare toate popoarele lumii" (Ne vorbeste Parintele Cleopa, vol. 11, 2001, p. 66).

    In cartea "Darul sacru al vietii", scrisa de preotul ortodox doctor Pr. John Breck se pot gasi multe argumente impotriva avortului.

    Este cunoscut ca Biserica Ortodoxa sarbatoreste zamislirea unor Sfinti: Sfantul Ioan Botezatorul (25 septembrie), a Maicii Domnului (9 decembrie) si a Insusi Mantuitorului (25 martie).

    Ce spune Biserica Catolica in legatura cu avortul? Opiniile legate de avort ale doctorului Antun Lisec din Croatia, care este atat de cunoscut in tara noastra datorita cursurilor pe care le-a tinut la U.B.B. Cluj-Napoca, exprima atitudinea ferma a Bisericii Catolice impotriva avortului, a contraceptiei, a sterilizarii, inclusiv impotriva fertilizarii in vitro. Asadar si Biserica Catolica condamna cu vehementa avortul, chiar daca acesta se face inca din momentul zamislirii.

    Iata cateva argumente care arata adevarata fata a avortului, care nu mai trebuie considerat o "rezolvare comoda" a unei sarcini nedorite.

    Trebuie sa aveti taria sa spuneti un nu hotarat oricarei persoane care incearca sa va convinga ca avortul este un lucru banal, o simpla operatia care trece si nu lasa nici o amprenta in constiinta voastra!

    Date statistice

    Mortalitate prin avort. Numarul de avorturi efectuate in tara noastra in diferite perioade:

    • mortalitatea prin avort: in Romania in 20 de ani, cand avortul nu era legalizat, analiza dinamicii mortalitatii prin avort, arata o crestere marcata, cu un ritm mediu anual de 2,7 la mie in aproape 30 de ani (1960-1989); mortalitatea prin avort a crescut de la 0, 17 la mie (in anul 1965) la 1,50 (in 1989) (Prof. Dr. Vasile Luca si Dimitrie Nanu, Anticonceptie. Anticonceptionale, p. 66)
    • numarul de avorturi din tara noastra efectuate in perioada 1989-2000, deci dupa legalizarea avortului sunt in numar 11.000.000. Numai in anul 1990 s-au efectuat un milion de avorturi in Romania. La nivelul judetului Cluj, dupa statisticile din 1997 s-au efectuat 3221 de avorturi.
    • in Clinica de Obstetrica-Ginecologie II Cluj, se efectueaza in medie 4-5 avorturi pe zi (statistica rezultata in urma consilierilor facute de noi in perioada 15 iulie - 1 octombrie).
    • in cadrul consilierilor facute de noi in Clinica de Obstetrica-Ginecologie I Cluj (1 octombrie 2001 - 1 martie 2002), am constatat ca se efectueaza in medie 8 avorturi pe zi, ceea ce inseamna aproximativ 2000 pe an. De aici rezulta ca numarul avorturilor a crescut vertiginos iar din statistica facuta de noi, un procent de 15% sunt eleve si studente!!!
    Pe plan mondial, Romania continua sa fie in frunte in ceea ce priveste avorturile, inregistrandu-se o rata de 3 avorturi la fiecare nastere vie.

    Sursa: PROVITA


    Alte materiale despre avort





  • [ Orthodox Resources / Multimedia / Screen Savers ]
    [ Feedback / Donations / Bookmark OrthodoxPhotos.com / Homepage ]

    Recommended books for: orthodox & non-orthodox people





                                                                                                                                                                                                                                                                           
    Copyright © 2003 - 2012 OrthodoxPhotos.com All rights reserved.
    by Way2Blogging